سفارش تبلیغ
صبا ویژن


خلوت من

 

از « دجّال» چی می دونین؟ اسمشو شنیدین؟ ممکنه قبلا درباره اش چیزایی خونده یا شنیده باشین. « دجال» یکی از علامتهای ظهور امام زمان (عج) معرفی شده که به عبارتی دشمن ایشون محسوب میشه. موجودیت « دجال» مشخص نیست و من به جای توضیح اضافی شما رو به خوندن توصیفات این موجود غریب دعوت می کنم:

« در بیان بعضی از علامات ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) اول - خروج دجال است - و آن ملعون ادعای الوهیت نماید و به وجود نحس او خونریزی و فتنه در عالم واقع خواهد شد و از اخبار ظاهر شود که یک چشم او مالیده و ممسوح است و چشم چپ او در میان پیشانی او واقع شده و مانند ستاره می درخشد. پارچه ی خونی در میان چشم او واقع است و بسیار بزرگ و تنومند و شکل عجیب و هیات غریب دارد. بسیار ماهر در سحر است. فریاد می کند: « اولیائی انا ربکم الاعلی» و شیاطین و مُرده ی ایشان از ظالمین و منافقین و سحره و کهنه و کفره و اولاد زنا بر سرِ او اجتماع نمایند. شیاطین, اطراف او را گرفته و به جمیع نغمات و آلات لهو و لعب و تغنی از عود و مزمار و دف و انواع سازها و بربط ها مشغول می شوند. که قلوب تابعینِ او را مشغول به آن نغمات و الحان می نمایند و در انظارِ ضعفاء العقول از زنان و مردان چنان به جلوه در آورند که همه ی ایشان را به رقص آورند و همه ی خلق از عقب سر او می روند که آن نغمات و الحان و صداهای دلربا را بشنوند و گویا که خلق همه در سکر و مستی می باشند.

در روایت ابوامامه است آنکه رسول خدا (ص) فرمودند هر مومنی که دجال را ببیند آب دهان خود را بر روی او بیندازد و سوره ی مبارکه ی حمد را بخواند به جهت دفع سحرِ آن ملعون که در او اثر نکند. چون آن ملعون ظاهر شود عالم را پر از فتنه و آشوب نماید و میان او و لشکر قائم (عج) جنگ واقع شود. بلاخره آن ملعون به دست مبارک حضرت حجه الهی (عج) یا به دست عسی بن مریم (ع) کشته شود.»

 

منبع: منتهی الامال, تالیف حاج شیخ عباس قمی, 1376

 

من از جاهای دیگه هم شنیدم که از خصوصیات دجال اینه که در یک لحظه می تونه همه جا باشه. هم خوبی داره و هم بدی. همه رو به حیرت و تعجب وا می داره و جسمیت مشخصی هم نداره. اما همه رو به خودش مشغول میکنه.

فکر نمی کنید « دجّال» می تونه چیزی شبیه تلویزیون یا حتی خود اینترنت باشه؟!!! حدستون چیه؟ آیا دجال ظاهر شده؟ یا هنوز وقت ظهورش نرسیده؟ دست کم میشه اینطور بگیم که اینترنت, ماهواره, تلویزیون و امثال اینها می تونن دجالِ زمانِ ما باشن؟!!

 


نوشته شده در چهارشنبه 86/4/6ساعت 1:57 عصر توسط رضوان تو بنویس ( ) | |


آخرین مطالب
» تو سالها سرنشین این گوشه از شهر بودی...
آمپاسِ شَدید!
خلوتی که شلوغ شد
طوفانی از واژه ها
همه ی دغدغه های من
سنای من
سیسمونی و باقی قضایا
[عناوین آرشیوشده]

Design By : RoozGozar.com