سفارش تبلیغ
صبا ویژن


خلوت من

بالا نوشت: ابن مطلب پیرو دعوت وبلاگ «مرمی» شکل گرفته است.

پرده اول: فوتبالیست نسبتا مشهور مدتی میشه که زندانیه و مادرش برای ملاقاتِ اون به زندان اومده. (سریال در مسیر زاینده رود)
نکته ی قابل توجه: مادر، تا پیش از این با پوشش مانتو و روسری در خیابان ظاهر میشد و با ورود به زندان ناگهان شاهد چادری شدنِ او هستیم!

پرد دوم: دو جوان کم سن و سال از روی نادانی توی خیابان چاقو کشی کرده و بازداشت شدن. مادرِ یکی از اونها برای پادرمیونی وخلاص کردن فرزندش از این مخمصه به بازداشتگاه میره. (سریال قلب یخی)
نکته ی قابل توجه: مادر، همیشه عادت به پوشیدن مانتوهای گشاد (خفاشی) داشت و در این صحنه ما شاهد چادری شدنِ ناگهانی این مادر دلسوز هستیم!

پرده سوم: صفحه ی حوادث روزنامه، زیر دستم در حال ورق خوردنه. زنان قاتل، زنی که همسر و فرزندش را کشت، باندِ زنان معتاد، زن- قاتل تمام خانواده، زنانِ پارتی،...
نکته ی قابل توجه: عکس تکچهره ی تمام این زن ها با حجاب کامل و پوشش اسلامی توی صفحات حوادث به نمایش گذاشته شده!

سوال: چرا مسئله ی چادر و حجاب در رسانه ها به مسخره بازی شبیه شده؟

من می خوام بدونم اگر هدف جراید از به نمایش گذاشتن چهره ی متهمین و خلافکارانِ زن، نشون دادن زشتی و پلیدیِ کاری هست که انجام دادن، پس چرا با این چهره ی معصوم و مظلوم؟! و یا این قانون مسخره که در زندان علاوه بر اینکه بالاجبار چادر بر سرِ زندانیان زن میشه، ملاقات کردن هم تنها در صورت داشتن چادر امکان داره! یکی ربط بین زندان رو با چادر به من حالی کنه!!

.............................................................
پایین نوشت1: حس می کنم حق مطلب رو در این پُست ادا نکردم.
پایین نوشت2: بلیط هواپیما گرون شد، بلیط قطار گیر نمیاد، اتوبوس هم که آدمو داغون می کنه، ماشین شخصی هم داشته باشی بنزین کو؟ گرونی بلیط هواپیما بهترین بدبیاریِ این هفته ی من بود! منی که این روزا زیاد مجبور به سفر میشم.
 پایین نوشت3: بعد از عمری رفتم کوهنوردی. گرچه هنوز کمی ساقِ پام درد می کنه اما یکی از بهترین کوهنوردی های عمرم بود.

هر که به من می رسد بوی قفس می دهد     جز تو که پَر می دهی تا بپرانی مرا...


نوشته شده در سه شنبه 89/7/20ساعت 2:21 عصر توسط رضوان تو بنویس ( ) | |


آخرین مطالب
» تو سالها سرنشین این گوشه از شهر بودی...
آمپاسِ شَدید!
خلوتی که شلوغ شد
طوفانی از واژه ها
همه ی دغدغه های من
سنای من
سیسمونی و باقی قضایا
[عناوین آرشیوشده]

Design By : RoozGozar.com